ORIGO

A normál Prius külsejét még meg sem szoktuk, erre a New York-i Autószalonon már a konnektoros Prime változat is bemutatkozott, amire amúgy rá sem lehet ismerni.

Európai szemnek elég nehéz megszokni a negyedik generációs Toyota Prius futurisztikus formáját, de az új konnektoros Prime változat külseje már jóval kevésbé lett megosztó.

Forrás: Toyota

Teljesen átrajzolták az orr-részt, a kétszer négy LED fényszóró sportosan agresszív tekintetet kölcsönöz a környezetbarát kocsinak, az új hűtőrács pedig képes lezárni magát, ha kevés hűtőlevegő is elég.

Forrás: Toyota

Hátul is levették a függőleges lámpákat és vízszintes elrendezésűekkel helyettesítették őket, de új a lökhárító és a diffúzor is. Egyedül profilból maradt többé-kevésbé ugyanolyan a kocsi.

Forrás: Toyota

Még a műszerfal sem maradt változatlan, a középkonzolba ugyanis egy hatalmas, 11,6 colos tabletet építettek be, Tesla-stílusban.

Forrás: Toyota

A konnektoros verzióba már nem nikkel-metál hidrid, hanem korszerűbb és könnyebb lítium-ion akkumulátort építettek be, melynek 8,8 kilowattórás kapacitása a normál Priusénál tízszer nagyobb,35 kilométeres elektromos hatótávotbiztosít.

Forrás: Toyota

Ez azt jelenti, hogy ez a változat a normál Priusszal ellentétbenjogosult lesz Magyarországon a zöld rendszámraés az ezzel járó ingyenes budapesti parkolásra is. Elektromos üzemben 135 km/h a végsebesség, de ekkora tempóval nem megy 35 kilométert a kocsi benzinfogyasztás nélkül.

Forrás: Toyota

A feláras napelemes tetőablak már nem csak a szellőzőrendszert képes energiával ellátni, hanem közvetlenül az hibrid akkut tölti. A konnektoros Prius intelligens klímaberendezése elektromos kompresszort és hőszivattyút kapott, így akkor is tud hűteni-fűteni, ha nem jár a benzinmotor.

 
Forrás: Toyota

A Toyota 1,4 literes gyári átlagfogyasztást adott meg, ami 26 százalékkal jobb a régi plug-in Prius értékénél, persze ennek eléréséhez gyakran kell majd feltölteni az akkumulátort.

 

Bejelentkezés

Várunk a Facebookon

Facebook Image